Eindelijk een cursus zonder Power Point presentatie. Interactief, erg leerzaam!
Het eerste deel van de cursusdag betrof differentiatie tussen biomedisch en narratief denken/handelen in de fysiotherapeutische setting. Dit is fysiotherapie breed een belangrijk onderdeel, een zinvol onderdeel van de dag om bij stil te staan, zeker bij een doelgroep aan fysiotherapeuten die zich bezighouden met knierevalidatie met mogelijk een sterke affiniteit hebben met de biomechanische kant en daarbij het narratieve deel onderbelicht laten.
Als beginnend fysiotherapeut was de cursus goed te volgen! Ik vond het erg leerzaam dat de cursus uit een gevarieerd publiek bestond met veel ervaren fysiotherapeuten. Het middag deel sprak mij wat meer aan aangezien hier meer punten besproken (ervaringen over patroonherkenningen) waar ik in de praktijk veel mee kan.
De manier van doceren is wat mij betreft heel prettig. Geen groepsopdrachten en toch interactief op een relaxte manier. Ik vind het altijd wel prettig op een cursusdag dat er niet zoveel hoeft.
Een ontspannen manier van lesgeven, veel parate, actuele kennis van de docent samen met een respectvolle groep therapeuten maakten deze dag erg leerzaam op alle vlakken. Als ‘vreemde eend in de bijt’, enige oefentherapeut tussen allemaal fysiotherapeuten, was dit een bijzondere ervaring.
Eindelijk wordt er weer gesproken over ervaring(en) binnen de beroepsgroep, i.t.t. de uitsluitend EBP geluiden.
Als deelnemer krijg je toegang tot de besloten website www.npicursus.nl.
Op deze site tref je alle extra informatie aan zoals bijvoorbeeld het programma, eventuele voorbereiding en andere relevante informatie.
€ 170,- (met NPi-kortingskaart) respectievelijk € 185,- (Prijspeil 2023)
Deze scholing is geaccrediteerd voor: Basisregister Algemeen fysiotherapeut (KNGF en Keurmerk) met 6 punten.
Na de cursus kan je op basis van een weloverwogen klinisch redeneerproces bij verschillende kniepijnsyndromen een fysiotherapeutische diagnose stellen en therapeutische doelstellingen formuleren.
Vanuit cliëntprofielen worden klinische redeneringen toegepast uit zowel de screeningsfase, als uit de diagnostische en therapeutische fase. Alle elementen van de biopsychosociale benaderingswijze komen aan bod, zowel de biomedisch-procedurele als de persoonlijk-narratieve.
Er wordt gewerkt met interactieve werkvormen en open gespreksvormen op basis van casuïstiek. Tevens zullen verschillende onderdelen van de diagnostiek en behandeling van cliënten met kniepijn worden gedemonstreerd en geoefend. U wordt verzocht daar met uw kleding rekening mee te houden.
Leerlijn 'Knie'
Binnen het NPi-scholingsaanbod maakt de cursus ‘Kniepijnsyndromen’ onderdeel uit van een leerlijn betreffende de knie; zie bovenstaande grafische weergave van de leerlijn. Het is niet noodzakelijk of verplicht om de cursussen binnen deze leerlijn in de aangegeven voorkeursvolgorde te volgen. Op basis van eigen inzicht en individuele leerbehoefte bepaal je zelf waar je insteekt in deze leerlijn.
Klinisch redeneren aan de hand van casuïstiek.
Vraag 1: Welke beoordeling geef je de cursus in het algemeen?
Vraag 2: In welke mate beschikte(n) de docent(en)/spreker(s)* over de benodigde vakinhoudelijke kennis en vaardigheden?
Vraag 3: In welke mate is het geleerde toepasbaar in jouw huidige of toekomstige beroeps- en/of functie-uitoefening?
Vraag 4: Hoe luidt jouw oordeel over de organisatie tijdens de scholingsactiviteit (denk aan accommodatie, bereikbaarheid, kwaliteit van opleidingsruimten, hoeveelheid pauze, cursustijden, verzorging etc.)?
Vraag 5: Zou je het volgen van deze scholingsactiviteit aanbevelen aan collega's?
Vera van Opstal-Verbruggen
e-mail:
telefoon: 06 82 14 86 45
(bereikbaar ma.middag en dinsdag t/m vrijdagochtend)
Fenna van Harten
e-mail:
telefoon: 06-30687539