Programma en informatie voor deelnemers

Als deelnemer krijgt u toegang tot de besloten website www.npicursus.nl.
Op deze site treft u alle extra cursusinformatie aan zoals bijvoorbeeld het cursusprogramma, eventuele voorbereiding en andere relevante informatie.

Uw contactpersonen bij het NPi

Voor administratieve en algemene vragen:

vera-van-opstal Vera (V.G.) van Opstal-Verbruggen
e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
telefoon: 06 8214 8645
(bereikbaar ma.middag en dinsdag t/m vrijdagochtend)

Voor inhoudelijke vragen:

hans-bult Hans (H.J.) Bult MSc
e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
telefoon: 06 54 29 58 19

Themagebied: Musculoskeletaal
Doelgroepen: fysiotherapeuten / manueel therapeuten / sportfysiotherapeuten
Werkgebied: Eerste lijn / tweede lijn
Planning nog niet bekend
Aantal deelnemers: Minimaal 5, maximaal 15
Gem. beoordeling:
(7.9/10)
11 beoordelingen
Studiebelasting: 3 uur
Aantal contacturen: 2,5
Aantal contactdagen: 0,5
Taal: Nederlands
Verhouding praktijk en theorie: Overwegend theoretisch
Niveau: verdieping
Cursusnummer: 2006091
Blended learning: Nee
Masterclass: Nee
Toetsing: Nee
Certificaat: Ja

Digitale versie

Dit is de digitale variant op de reguliere cursus Schouderpijnsyndromen. De reguliere cursus Schouderpijnsyndromen vindt plaats op donderdag 1 en donderdag 22 april 2021.

Kosten

Euro 59,-, respectievelijk euro 53,- met NPi-kortingskaart

Accreditatie

Deze cursus is geaccrediteerd voor het register: Algemeen fysiotherapeut (KRF NL) / Vrij deel van het KRF NL / Keurmerk Fysiotherapie met 3 punten.

Beschrijving

In deze korte online-cursus bieden wij een interactief digitaal alternatief voor de 2-daagse cursus ‘Schouderpijnsyndromen’. Alle elementen van de biopsychosociale benaderingswijze komen aan bod, zowel de biomedisch-procedurele als de persoonlijk-narratieve. Via een Zoom-verbinding wordt online verbinding gemaakt met 1 van de kerndocenten en de overige deelnemers van deze cursus. Ter voorbereiding krijgt u een heldere uitleg over de voorbereiding en concrete opzet van de cursus. In de cursus wordt, net als in de fysieke cursus, het klinische redeneerproces aan de hand van een nu 2 i.p.v. 4 casuïstieken op interactieve wijze besproken. Hierbij komen alle methodische stappen van het redeneerproces aan de orde en worden de consequenties voor diagnostiek en behandeling van deze cliënten met schouderpijn uitgebreid besproken.

Leerlijn 'Schouder'

Binnen het NPi-scholingsaanbod maakt de cursus ‘Schouderpijnsyndromen’ onderdeel uit van een leerlijn betreffende de schouder; zie onderstaande grafische weergave van de leerlijn.

Het is niet noodzakelijk of verplicht om de cursussen binnen deze leerlijn in de aangegeven voorkeursvolgorde te volgen. Op basis van eigen inzicht en individuele leerbehoefte bepaalt u zelf waar u insteekt in deze leerlijn. Wel verdient het aanbeveling om voorafgaand aan de cursus ‘Schouderklachten: a state of the art’ en de cursus ‘Schouderpijnsyndromen’ kennis te nemen van de inhoud van de eendaagse cursus ‘Toekomstbestendige fysiotherapie’. Deze cursus is als reguliere eendaagse cursus of als blended learning scholing te volgen. Het in deze cursus gepresenteerde conceptuele kader voor het fysiotherapeutisch handelen vormt namelijk het vertrekpunt van de leerlijn ‘Schouder’.

Doel

Na deze online-cursus kan de deelnemer aan de hand van de besproken casuïstiek beredeneerde keuzes maken binnen het klinisch redeneerproces en de behandeling van patienten met schouderpijn.

Didactische werkwijze

Online bespreking van casuïstiek

Docent

  • M.J. Ophey, MSc, sportfysiotherapeut

Cursusleiding

  • M.J. Ophey, MSc, sportfysiotherapeut
  • Hans (H.J.) Bult MSc, Nederlands Paramedisch Instituut

Locatie

  • Online
Deze cursus maakt deel uit van onderstaande leerlijn:
Leerlijn

Beoordeling door cursisten

Vraag 1: Welke beoordeling geeft u de cursus in het algemeen?

Vraag 2: In welke mate beschikte(n) de docent(en)/spreker(s)* over de benodigde vakinhoudelijke kennis en vaardigheden?

Vraag 3: In welke mate is het geleerde toepasbaar in uw huidige of toekomstige beroeps- en/of functie-uitoefening?

Vraag 4: Hoe luidt uw oordeel over de organisatie tijdens de scholingsactiviteit (denk aan accommodatie, bereikbaarheid, kwaliteit van opleidingsruimten, hoeveelheid pauze, cursustijden, verzorging etc.)?

Vraag 5: Zou u het volgen van deze scholingsactiviteit aanbevelen aan collega's?

Telefoon E-mail Locatie Twitter Facebook LinkedIn Instagram Vimeo