Leuke leerzame dag!
Interessante cursus. Veel nieuwe informatie was er niet, maar de cursus heeft bijgedragen om kritischer naar mezelf te kijken, m.n. wat betreft het stellen van doelen. Mijn ogen zijn weer geopend.
Het was een leerzame dag en goed te ontdekken dat collega's tegen zelfde dingen aan lopen.
Als deelnemer krijg je toegang tot de besloten website www.npicursus.nl.
Op deze site tref je alle extra informatie aan zoals bijvoorbeeld het programma, eventuele voorbereiding en andere relevante informatie.
Euro 275,- inclusief verzorging en cursusmateriaal, respectievelijk euro 250,- met NPi-kortingskaart
Deze scholing is geaccrediteerd voor: Basisregister Algemeen fysiotherapeut / Oedeemfysiotherapeut met 6 punten.
Aan deze cursus kan alleen worden deelgenomen door oedeemfysiotherapeuten
Na deze cursusdag is de deelnemer in staat zijn/haar proces van klinisch redeneren bij patiënten met oedeemgerelateerde aandoeningen te expliciteren. Tevens kent de deelnemer meetinstrumenten waarmee hij, samen met de patiënt, het therapeutisch proces methodisch kan coördineren en evalueren.
Na het volgen van de opleiding ‘Oedeemfysiotherapie’ starten veel oedeemfysiotherapeuten met het behandelen van patiënten met klachten die gerelateerd zijn aan lymfoedeem. Als oedeemfysiotherapeut beschik je over een scala aan methoden en technieken die je in kunt zetten. Manuele lymfedrainage, compressietherapie met zwachtels, kousen of klittenbandsystemen, oefeninstructies, informatie en advies, etc. Maar wat zou de beste keuze zijn voor de individuele patiënt? De behandeltijd is te kort om alles in te zetten wat je als therapeut in huis hebt. Bovendien is het maar de vraag of dat doelmatig en doeltreffend is. Deze nascholingsdag beoogt bij te dragen aan verbetering van het klinisch redeneren en het beredeneerd methodisch handelen door oedeemfysiotherapeuten bij deze patiëntengroep.
In het fysiotherapeutisch handelen is het gezondheidsprobleem van de patiënt het uitgangspunt voor elk behandelplan. In deze cursus doorlopen we het klinisch redeneerproces vanaf het verhaal van de patiënt tot en met het behandelplan. Dit gebeurt aan de hand van enkele centrale casussen en middels de bespreking van door de deelnemers zelf ingebrachte casuïstiek.
Responsiecollege, videocasus, casuïstiekbespreking
Vraag 1: Welke beoordeling geeft u de cursus in het algemeen?
Vraag 2: In welke mate beschikte(n) de docent(en)/spreker(s)* over de benodigde vakinhoudelijke kennis en vaardigheden?
Vraag 3: In welke mate is het geleerde toepasbaar in uw huidige of toekomstige beroeps- en/of functie-uitoefening?
Vraag 4: Hoe luidt uw oordeel over de organisatie tijdens de scholingsactiviteit (denk aan accommodatie, bereikbaarheid, kwaliteit van opleidingsruimten, hoeveelheid pauze, cursustijden, verzorging etc.)?
Vraag 5: Zou u het volgen van deze scholingsactiviteit aanbevelen aan collega's?
Joke Smit
e-mail:
telefoon: 06 82 64 35 84
Michael Schermer
e-mail:
telefoon: 06 15 87 16 73